В мережі є безліч статей на тему «що краще обрати – оригінал чи замінник», і навряд чи має сенс знову піднімати цю невмирущу тему. Хоча б тому, що оригінал – це оригінал, а значить найоптимальніша запчастина. Така принаймні думка поширена серед автовласників в Європі.
Засилля американських моделей на нашому ринку останніми роками створило попит на запчастини, і в тому числі оригінальні. І ТОП5 найбільш популярних запитів – гальмівні колодки . Які вони бувають і чим відрізняються від європейських – в нашому огляді.
Три північноамериканські концерни, моделі яких переважно потрапляють на наші дороги – це Ford(Lincoln), Mopar (Chrysler, Dodge, Jeep) і General Motors (Cadillac, Chevrolet, Buick, GMC). В контексті запчастин, це означає, шо коробці оригінальних деталей будет лого не вашої марки, а концерна-виробника.
Інкаше кажучі, купуючи гальмівні колодки для Cadillac Escalade, ви побачите коробку з логотипом GM, замість герба Каді, так само, як оригінальні накладки до Dodge Challenger – будуть у фірсовій упаковці з синім лого Mopar. Хоча, для прихільників американських автомобілів тут навряд чи є шось нове.
Тепер кілька слів про оригінал по-американські. Чи буде істиною сказати, що на ринку США оригінал також за властивостями перевершує аналоги? І тут ми стикаємося з першою відмінністю з ЄС. Від , ніж у Європі. У ЄС існує технічна вимога до аналогів, яка забороняє виробнику постачати на ринок гальмівні колодки, які будуть відрізнятися від оригіналу більш ніж на 15%. Зверніть увагу, що це стосується як негативних, так і позитивних сторін. Іншими словами, деякі ATE або TRW, навіть якби захотіли, не змогли б офіційно постачати на ринок ЄС колодки, що значно перевершують OE. Тобто все суворо.
У Сполучених Штатах також існує технічний стандарт, але він обмежує нижній поріг, дозволяючи стороннім фабрикам експериментувати з удосконаленнями. Тому на ринку Північної Америки є маса високоефективних аналогів – таких, як Power Stop або Dynamic Friction.
Тим не менш, оригінальні гальмівні колодки Mopar або General Motors залишаються еталоном для моделей цих концернів. Наприклад, фірмові колодки GM на Escalade 5-го покоління, із заводським номером 84847749. Ці колодки можуть бути присутніми на прилавках і під іншими номерами – 84519591, 84693645, але тим не менше це ті ж комплектуючі, на передню вісь для чотирипоршневого супорта. Офіційним постачальником колодок для складального конвеєра GM є компанія Acdelco(власне, частина того ж концерну), і тим не менш, офіційним оригінальним 84847749 є колодки в упаковці з логотипом General Motors, накладки в коробці Acdelco, так чи інакше, аналог.
Або, наприклад, розхідники для не менш популярних в США і в нашій країні – Chrysler 300C або DodgeChallenger. Офіційно фірмові запчастини для цих автомобілів поставляє дочірня компанія автогіганта, яка називається Mopar. Для останніх модифікацій цих моделей на ринку пропонуються гальмівні колодки 68504575AB і 68504576AB (для передньої і задньої осі відповідно). Заводський каталог Chrysler покаже, що ці цифри застосовні тільки до моделей останніх років випуску – 2021-2024 років. Однак на практиці ці пластини повністю ідентичні комплектаціям більш ранніх моделей 300C і Challenger. Тому є сенс придивитися до списку оригінальних номерів запчастин Mopar.